- Kuhu olete arendusega tänaseks jõudnud? Milliseid tegevused on sinna viinud (kui palju need on plaanitust erinenud)?
Oleme läbi viinud infotunni/seminari "Õpetajalt õpetajale", kus meie kooli asisemad digiseadmete kasutajad tutvustasid teistele õpetajatele veebiprogrammi Kahoot. Tutvustati seda, mis on QR-kood ja kuidas seda kasutada. Lisaks tutvustati keskkonda `Learningapps`. Põgusalt tutvustasime ka VOSK'i põhimõtteid.
Eesmärgist lähtuvad tegevused: kaardistamine, koolituse "Õpetajalt õpetajale" ettevalmistamine, seminar/koolitus, tagasiside, tagasiside analüüs, järgmiste tegevuste planeerimine.
Plaanitust meie tegevused väga palju ei erinenud.
- Mis on läinud hästi? Milliste raskustega olete kokku puutunud?
Meie koolitus läks hästi, osalejaid oli palju ja osavõtt oli aktiivne.
Morne nägusid ei olnud. Tänaseks on kasutatud uusi, tutvustatud võimalusi vähemalt 13 korral ja seda vähem kui ühe õppenädalaga.
Mitmed õpetajad on ka avaldanud soovi juba järgmisteks avastusteks digimaailmas, kuna nad said oma õpilastelt väga positiivset tagasisidet .
Seminari puudusteks oli piiratud aeg. Nimelt ülehindasime oma õpetajate nutiseadmete (ipadide) käsitlemisoskust ja ka lihtsamad ülesanded (e-maili sisestamine ja konto loomine) võtsid üllatavalt palju aega, mis vähendas kohe ka proportsionaalselt teisteks tegevusteks ettenähtud aega.
Leidus ka mõningast "pidurdamist" enne koolitust, kuid koolituse ajal oli suhtumine valdavalt positiivne.
Ei jõudnud kaardistada VOSK'i võimalusi. Küll aga kaardistasime VOSK'i senist rakendamist.
- Kuidas toimus nt õpetajate, teiste kolleegide ja õpilaste kaasamine?
Õpetajate kaasamine- koolitus "Õpetajalt õpetajale".
Õpilased kaasasime sellega, et rakendasime aktiivselt digiseadmeid/vahendeid tundides (4 päevaga vähemalt 13 korda).
- Mida olete ise ja mida on teie kool arendusprotsessi käigus õppinud?
Edaspidi teame arvestada, et ühele koolitusele ei tasu üle ühe põhitegevuse planeerida, sest aega kulub rohkem kui esialgu arvata võiks.
Õppisime, et on olemas arvestatav kogus õpetajaid, kes soovivad saada uusi oskusi ja kogemusi, mis aitaks muuta õppetööd mitmekesisemaks ja motiveeriks õpilasi.
Tagasisidest saime teada ka muresid, mis takistavad õpetajatel sujuvat digiseadmete kasutamist tunnis (nt varieeruva kvaliteediga wifi).
- Millised on teie kooli järgmised arendustegevused?
Süsteemsed sisekoolitused
Kolleegide toetamine
Wifi parendamine
VOSK'i kasutusvõimaluste kaardistamine
Digipöörde projekti edasiarendamine ja praktikasse viimine
Haridustehnoloogi ametikoha loomine
Tööd jätkub kauemaks...
Ootame külla!
Külle, Anneli ja Jaana
No comments:
Post a Comment